СЪВЕТИ ЗА ПО-ДОБЪР СЪН ПРИ БОЛКИ В ГЪРБА

|
СЪВЕТИ ЗА ПО-ДОБЪР СЪН ПРИ БОЛКИ В ГЪРБА
Добрият и релаксиращ нощен сън често e химера за всеки, който страда от хронични болки в гърба. Te създават огромен дискомфорт и правят невъзможно намирането на оптималната позиция за заспиване.

Дори да налучкате вариант за позициониране, който частично да тушира болезнените състояния, идеалният резултат, при който потъвате в така жадувания дълбок и спокоен сън, остава далеч от реалността. Затова в днешната публикация ще ви дадем няколко ценни съвета за това как да се доближите максимално до насладата от приятна и отпускаща почивка, въпреки болките в областта на гърба.

 

Открийте най-правилната позиция за сън при болки в гърба

 

Може би смятате, че не съществува идеален вариант за позициониране на тялото, при който не изпитвате никакъв дискомфорт и вероятно сте прави. Но тези пет доказано най-добри позиции при болки в гърба могат да помогнат за значителното подобряване на качеството на съня ви:

 

  • По гръб, с възглавница под коленете - легнали по този начин, ще помогнете на гърба да запази естествената си извивка, като същевременно ще разпределите телесното тегло по-равномерно. Възглавницата ще спомогне за намаляване на напрежението върху лумбалния гръбнак;
  • По корем, с възглавница под таза и долната част на корема - тази позиция може да бъде от полза най-вече на хора, които страдат от дискова херния, тъй като тя помага за намаляване на напрежението в междупрешленните дискове;
  • На една страна, във фетална поза - отново добра идея за страдащи от дегенеративно дисково заболяване; с това разположение на тялото ще се отвори пространството между гръбначните прешлени, ще се намали напрежението върху дисковете и ще се предотврати огъването на гръбначния стълб назад;
  • Настрани, с твърда възглавница между коленете - така поддържате оптимална позиция на гръбнака, а възглавницата помага за намаляване на болката в долната част на гърба;
  • По гръб, под лек наклон - създавайки лек ъгъл между торса и бедрата, наклонът помага за намаляване на натиска върху гръбначния ви стълб и осигурява правилна опора на гърба ви.

 

 

Правете упражнения за разтягане всяка вечер преди лягане

 

Създайте си тази рутина преди лягане, защото тя отнема не повече от 10-15 мин, а спомага в огромна степен за облекчаването на здравословните ви проблеми. Ежедневните упражнения за разтягане ще подобрят гъвкавостта ви и ще укрепят мускулите, поддържащи гърба, което от своя страна значително ще намали болките. За оптимални резултати, таргетирайте следните мускулни групи: мускулите на корема, бедрата, долната част на гърба и таза.

 

 

Инвестирайте в качествен матрак и възглавница

 

Невъзможно е да се насладите на качествена почивка, ако не разполагате с качествени продукти за сън, а именно: подходяща възглавница и матрак. Матракът трябва да бъде умерено твърд, за да осигури добра опора за гръбнака ви, но и достатъчно удобен, за да ви помогне да се отпуснете. По същия начин, препоръчително е да заложите на комфортна възглавница, която поддържа врата и едновременно с това - държи главата ви в една линия с гръбнака.

 

 

Опитайте ефекта на затоплящата терапия за по-добър сън

 

Термотерапията е един от най-предпочитаните методи за облекчаване на болките в гърба. За целта използвайте нагряваща се възглавница, жилетка или подложка (могат да бъдат електрически или инфрачервени). Поставете приспособлението на болезнения участък за 15-20 мин преди лягане и изчакайте топлината да отпусне мускулите ви. Алтернативно, преди да си легнете можете да вземете  дълъг горещ душ, а защо не и вана.

 

 

Експериментирайте с техники за релаксация и отпускащи ритуали

 

Техники като: леки и приятни йога упражнения, медитация и дълбоко дишане преди сън биха ви помогнали да се справите по-лесно не само с физическата болка, но и с тревожността и безпокойството. По този начин ще подпомогнете тялото си на много нива да се отпусне и да се отдаде на пълноценна релаксация. Когато нервната система е спокойна, сънят е по-дълбок и приятен.

 

 

Спазвайте добра хигиена на съня

 

Добрата хигиена на съня със сигурност е вярната посока по пътя към това  да заспивате по-лесно и да спите дълго и необезпокоявано. Изградете си устойчиви и полезни навици, които да спазвате всеки ден преди заспиване, дори през уикендите. Опитайте се да заспивате по едно и също време всяка нощ, не приемайте никакъв  алкохол или кофеин преди лягане, не вечеряйте късно.

 

 

За още по-добри резултати - сведете до минимум нивата на стрес

 

Стресът е често срещана причина за безсъние, но също така той може да обостри болките в гърба и ставите. За да намалите нивата на стрес използвате уред за бял шум, изпийте чаша вкусен ментов чай преди да си легнете или почетете от любимата си книга. Когато заспивате, не се вглъбявайте върху проблемите и притесненията си, а създайте в съзнанието си красива и позитивна проекция за предстоящия ден.

 

Да се наспивате добре, когато имате болки в гърба, може да бъде предизвикателство, но с малко дисциплина и няколко помощни фактора, тази мисия е съвсем постижима. Инвестирайте в качествени артикули от TED, възпитавайте у себе си правилните навици и съвсем скоро ще можете да се насладите на добрите резултати!

0 Коментара