КАК СМЯНАТА НА СЕЗОНИТЕ ВЛИЯЕ НА СЪНЯ ТИ

11/09/2017
КАК СМЯНАТА НА СЕЗОНИТЕ ВЛИЯЕ НА СЪНЯ ТИ

Лятото отмина, а есента е точно зад ъгъла. В допълнение към подготовката за училище, промените в гардероба и падащите листа, есента, както и другите сезони, оказва сериозно влияние върху ефективността на съня ти. Независимо дали си го усетила или не, част от подготовката за есенните месеци означава да имаш предвид, какво можеш да направиш, за да поддържаш оптимално ниво на съня по време на променящите се сезони.

 

Ефектът на светлината върху мелатонина

 

По-късите дни на есента и зимата означават по-малко слънчева светлина, което от своя страна пряко влияе върху производството на мелатонин. Както вече сме говорили в предишни статии от блога, това е ключов хормон за съня, който ти въздейства през целия ден. Всъщност, по-голямото количество тъмнина и свързаните с това нива на мелатонин са пряко свързани с леността и чувството на умора, от които много хора се оплакват през зимата.

 

Липсата на излагане на слънчева светлина също означава, че получаваш и по-малко витамин D. Това повлиява и на настроението ти, тъй като нивата на витамин D пряко засягат производството на серотонин. Серотонинът е хормонът, отговорен за чувството на радост, а ниските нива са пряко свързани с чувство на умора и депресия.

 

 

Промените в температурата

 

Друг отличителен знак за есенните и зимните месеци са по-ниските температури. Това всъщност може да окаже положително въздействие върху съня, тъй като топлината и влажността през лятото могат да попречат на тялото да постигне състояние на дълбок сън.

 

По-ниските температури на заобикалящата ни среда - в идеалния случай между 18-19 градуса - помагат за спадане на телесната температура през нощта, което прави заспиването и дълбокия сън по-лесни.

 

Как да се подготвиш за промяната на сезоните

 

Правилната подготовка за зимните месеци трябва да включва адаптиране на средата, където спиш, за оптимална почивка. Тъй като не можеш да контролираш времето, трябва да управляваш други фактори, като например комфорта и светлината. Ето няколко идеи за конкретни промени, които можеш да направиш, за да постигнеш отличен сън в по-студените месеци:

 

Достатъчното количество светлина:

 

Увери се, че стаята ти е тъмна с плътни завеси или щори, за да се насърчат високите нива на мелатонин. Обратно на това, дори когато денят не е толкова слънчев, опитай се да излезеш навън за поне 20-30 минути, за да приемеш малко витамин D.

 

 

Очаквай промените във времето:

 

Когато се подготвяш за връщането на часовника с един час, направи прехода по-лесен във времето, като промениш часовете за заспиване и събуждане в течение на няколко дни. Ако е необходимо, подремни следобед за около 20 минути, за да облекчиш умората.

 

Избери най-доброто за своя сън: А именно TED #вхармониястеб! Управлявай ефективността на съня си, като подготвиш среда, създадена за комфорт и оптимален сън. Матраците Matterra са иновативни и са изработенис обемен слой мемори пяна, което ги прави уникални по рода си. Конструкцията на този матрак предлага незаменим комфорт, дължащ се на качествените материали - покет пружината и обемните слоеве пяна, а цялостната структура е със зимна и лятна страна. Матракът Adry Cool е направен така, че да увеличава въздушния поток, за да ти помогне да поддържаш оптимални температури на сън през всички сезони и през цялата нощ. Матракът Almary е изработен с AquaMemory пяна, която те кара да се чувстваш, сякаш си потопен в морски вълни. Тя притежава отворена клетъчна структура, която е олекотена и нежно обгръща тялото и омекотява чувството за напрежение.

 

Отличен сън през цялата година

 

Подобно на редовните физически упражнения и доброто хранене, управлението на съня ти е основен елемент от качествения здравословен живот през цялата година. Точно както спортистите интензивно тренират, а диетолозите определят точното балансирано хранене, добрият сън не идва без подготовка. Добрата новина е, че щом знаеш какво да очакваш, планирането на промяната в сезоните и оптимизирането на съня вече е лесна задача.

Назад към всички статии