ДА РАБОТИМ ОТ ЛЕГЛОТО С НАСТРОЕНИЕ И ВДЪХНОВЕНИЕ

02/11/2016
ДА РАБОТИМ ОТ ЛЕГЛОТО С НАСТРОЕНИЕ И ВДЪХНОВЕНИЕ

Работата от леглото, и изобщо възможността да се работи от дома, е може би най-големият плюс в дигиталните времена, в които живеем.

 

Няма нужда от дрескод, скучни разговори в асансьора и колеги наоколо, които да прекъсват работния процес. Да не споменаваме, че се пропускат неприятните задръствания, а това какво ще бъде времето утре не е от огромно значение. Щом сте решили да работите в уютна среда, се уверете, че извличате максимума от това. Ето няколко полезни съвета:

 

1. Вие сами определяте правилата, но спазвайте дисциплина.

 

Ако се събуждате трудно сутрин – направете си допълнителни аларми. Когато човек работи от леглото си, наистина е много лесно да не намира мотивация за ставане и да се излежава до безкрай.

 

2. Започнете деня позитивно с любимата топла напитка.

 

С какво стартирате деня- чай или кафе? Изберете, отпийте и знайте, че това със сигурност ще ви помогне да се предпазите от коварното изкушение да се върнете обратно в леглото за една кратка сладка, сладка дрямка.

 

3. Актуализирайте календара си.

 

Разпределете задачите, които ви предстоят и разграфете времето си. Да, няма мъмрещ шеф да виси над главата ви през деня, но това сами да се организирате е всъщност доста по- отговорно.

 

4. Намерете място за всичко необходимо.

 

Без значение колко голямо е вашето легло, най-вероятно ще се наложи да се възползвате и от нощното ви шкафче- където ще поставите например чаша вода и нещо любимо за хапване. Дръжте до себе си кубче самозалепващи листчета и тетрадка за всеки случай. Колкото повече необходими неща имате близо до вас, толкова по-малко ще трябва да ставате.

 

5. Използвайте практично възглавниците си.

 

Те могат да бъдат използвани като подложка за скута - място, където да поставите вашия лаптоп или обяд. Една възглавница може също да играе ролята на подлакътник, допълнителна опора за гърба или специално място за вашия телефон, за да не се изгуби в завивките.

 

6. Имайте зарядно устройство наблизо.

 

Единственото по-лошо нещо от това да нямате достатъчно батерия на телефона си, е това да не можете да намерите зарядното си устройство. Уверете се, че имате всеки кабел, който ви е нужен, включен и готов за работа на една ръка разстояние. Можете да си купите допълнителен комплект, който да държите на нощното си шкафче за “спешни случаи”.

 

7. Инвестирайте в качествени скъпи слушалки.

 

Макар че няма да слушате бъбривите си колеги у дома, изкушението да използвате дистанционното и да щракате каналите на телевизора може да бъде също толкова разсейващо. Един добър плейлист и правилните слушалки ще ви мотивират.

 

8. Починете си.

 

Експертите препоръчват да си правим почивка на всеки 45 минути. Макар и да не можете да направите това в конферентна зала, вашата спалня е идеалното място за това. Задайте напомняне на телефона си и разтягайте различна част от тялото си всеки път. Раздвижете врата и главата си, за да предотвратите схващания. Докоснете пръстите на краката си, за да смекчите болките в гърба. Разтърсете ръцете и пръстите си, за да не се схванат. Не се тревожете за това как изглеждате. Няма никой около вас.

 

9. Настанете се удобно.

 

Добрият матрак и възглавница са от голяма важност, за да се чувствате спокойни. Вашето удобство ще доведе до по-добра концентрация и продуктивност.

 

 

Назад към всички статии