4 ПОЛЕЗНИ СЪВЕТА ДА ПОДОБРИШ СЪНЯ СИ

27/09/2017
4 ПОЛЕЗНИ СЪВЕТА ДА ПОДОБРИШ СЪНЯ СИ

По последни данни специалистите поставят нов фокус върху качеството на съня, отбелязвайки значението на това, как висококачественият сън може да даде на всеки един от нас предимство да се представи по-ефективно през целия ден, докато е буден.

 

Сънят ни, както времето, докато спим, така и качеството на нашия сън, играят жизненоважна роля в нашия успех през деня. Сънят и значението му са прекалено ясни, когато съкратим времето за спане. Недостатъчният сън ни оставя склонни да работим под нивото на потенциала си, като отнема повече време от обичайното, за да изпълним задачите, които имаме. Трудно ни е да измислим решения за проблемите си и да се справим с нашето настроение, и дори наблюдаваме как физическото ни представяне и двигателни способности страдат от това.

 

Сънят е основна съставка на всяка рецепта за успех и оптимално представяне в живота на всеки един от нас. Ако си намалила съня си, или просто искаш да извлечеш повече от времето, в което спиш, ето няколко съвета как да подобриш производителността на съня си, за да задоволиш ефективността си през деня:

 

1. Определи си час за лягане и го следвай.

 

За съжаление, когато си лягаме по различно време, като например една вечер в 22:00 ч., а на другия ден в 2:00 ч. посред нощ (което може да ти подскаже за социални задължения или професионални срокове), тази практика поставя твоя биологичен часовник в застой, затруднява те да заспиш, и да се възползваш от предимствата на дълбокия възстановителен сън. Намери своето удобно време за лягане, което в идеалния случай можеш да изпълниш за всички вечери през седмицата. Придържай се към това време и не забравяй да изключиш светлините отрано, когато времето за лягане наближи.

 

2. Направи си ритуал преди лягане.

 

Не би ли било хубаво, да можем да изключим съзнанието си така, както нашите телефони? Сънят в действителност е процес, който отнема време, за да се отпуснеш, да подготвиш ума и тялото за лягане. Подготви добре тялото си, като отделиш между 30 и 90 минути преди лягане, за да се настроиш за сън. Открий своя набор от дейности, или ритуали, които ти помагат да релаксираш. Можеш да избереш между това, да вземеш един топъл душ, да прочетеш няколко страници от любима книга, или да правиш упражнения за релаксация и медитация. Преди да се усетиш, вече ще си заспала.

 

 

3. Направи спалнята си специална.

 

Направи няколко промени в стаята си, за да я превърнеш в своето спално светилище. Декорирай своята спалня с релаксиращи цветове и създай едно пространство, което да е посветено на почивка и релаксация. Постави телевизора в друга стая. Също така, увери се, че спалнята ти е напълно тъмна, без лунна и градска светлина, промъкваща през завесите. Препоръчително е температурата в стаята да е между 18 и 19 градуса, така че намали отоплението. Хладната телесна температура се свързва с по-кратка латентност на съня (или време за заспиване).

 

4. Смени матрака си.

 

Едно от най-честите оплаквания, свързано с лошия сън, е неудобното легло. Добрите матраци имат гаранция между 8 и 10 години. Увери се, че матракът поддържа добре главата, врата и гръбначния стълб. Ако се събуждаш с болки в шията, и установиш, че твоят матрак се е продънил, или се събуждаш, чувствайки се ужасно и изморена, може би е време за нов матрак. Инвестирай в качествен матрак TED #вхармониястеб, който не само ще поддържа тялото ти, но също така ще разпредели правилно тежестта и ще насърчи циркулацията на въздуха, както нашия матрак Adry Cool. Можеш да отидеш до най-близкия магазин TED и да намериш подходящия за теб матрак. Легни на различни матраци и прочети техния състав и структура. В края на краищата ти ще отделиш много време на този матрак, струва си да избереш най-доброто за теб!

 

И накрая, не забравяй, че докато сънят е жизненоважен елемент, когато той е съчетан със здравословен начин на движение и хранене, тази комбинация може да доведе до значителни предимства във всяко едно отношение. По-конкретно, след като един добре отпочинал човек се събуди, той е в състояние да изпълнява по-добре упражненията от тренировката си. Един човек, приемал качествена храна, следял здравословна диета с плодове, зеленчуци и прясно месо, спи по-добре. Един стегнат и здрав човек, който е имал добра тренировка, ще спи по-добре. Но откъде започва всичко? В спалнята. Увери се, че матракът ти поддържа гръбначния стълб, насърчава вентилацията на въздуха и осигурява поддръжка за оптимизиране на съня ти, който ще ти помогне да бъдеш успешна през деня.

Назад към всички статии