БлогМеню

Социалните мрежи и сънят

25.05.2018

Технологиите предлагат възможността да се постигне повече от всякога, но изследванията разкриват и последиците от използването на им, особено социалните медии преди да заспиване. Изследванията показват, че използването на технологии за социални цели е свързано с по-малко сън.

Изследвания установяват, че студентите, които спят по-малко от препоръчаната продължителност (по-малко от 8 часа), съобщават за прекомерно използване на социални медии (напр. Facebook и Instagram). Авторите предполагат, че когато студентите са лишени от сън, мотивацията за училищната работа намалява, а сърфирането в интернет и посещаването на онлайн сайтове за социални контакти може да бъде предпочитана алтернатива. 

Друго проучване разглежда „преяждането“с телевизионни предавания, или филми един след друг и спането. Според това изследване онези, които прекаляват с гледането на телевизия, също съобщават за повече умора, по-лошо качество на съня и повече симптоми на безсъние, отколкото тези, които нямат подобен навик. Не само, че това може да отнеме от часовете, които можеш да прекараш в сън, а е и доказателство, което също така подчертава, как телевизията и социалните медии стимулират съзнанието и държат ума активен, когато всъщност е време да си почине. Тези устройства излъчват ярка светлина, която може да бъде предупреждаваща, но също така показват съдържание, което може да затрудни съня и да повлияе на качеството му - прекалено много епизоди от „Странни неща“ ще те държат будна през нощта, а проверяването на работния имейл късно вечер ще занимава ума ти със случки от офиса, докато се опитваш да заспиш.

 

 

Заедно социалните медии и технологиите са мощни инструменти, но те могат да бъдат разсейване, което дакоства цената на твоя качествен сън. Ако мислиш, че твоят режим на социални медии превишава твоята диета за сън, имаме няколко съвета за теб:

 

1. Определи си час за лягане и се придържай към него.

След дълъг ден изглежда, сякаш няма по-добър вариант от това да се насладиш на телевизионно шоу или филм, но ако се оказва, че често губиш от времето за сън с повече от един час, може би си настрой аларма (успокояващ звук, опитай се да избегнеш изнервящи звуци, или сирена) за часа, в който е времеда разпуснеш.

 

2. Следи съня си.

Започни да наблюдаваш съня си, за да разбереш, колко много, или колко малко всъщност спиш. Можеш да си водиш дневник, или да използваш мобилно приложение, където да си записваш и следиш качеството на съня си.

3. Изключи всички устройства.

Тъй като употребата на електронни устройства преди лягане може да бъде разрушителна за съня, по-скоро премини към релаксиращи ритуали. Избери дейност, която ти помага да се отпуснеш преди лягане, като четене, или топла баня.

4. Направи спалнята си удобна и разпускаща.

Направи си едно истински спокойно място, където да отпуснеш тялото и главата си, и направи леглото си най-добрия оазис за сън. Чрез закупуването на някои нови аксесоари от магазина на TED, като например възглавница с мемори пяна, може дори да нямаш търпение да се отправиш към леглото в подходящото време.

 

« Назад към всички новини