БлогМеню

Съвети при бременност - Как да спиш по-добре?

02.06.2018

За много бъдещи майки пълноценният и качествен сън през цялата нощ е само далечен спомен. Въпреки че е често срещано, липсата на сън по време на бременност може да се отрази на здравето на младата майка.

 

Ето някои съвети за бременните жени, които биха искали да получат малко повече сън, преди животът им да се промени завинаги с пристигането на новороденото бебе.

 

1. Направи съня си приоритет по време на бременността.

Важно е бременните жени да имат режим на спане, който включва редовно време за лягане. Има хора, които действително се възползват от слагането на аларма, за да им напомня вечер, че е време да оставят всичко настрана и да се отпуснат за следващите 30-60 минути, а след това да си легнат.

 

2. Създай си спокойна среда за сън.

Увери се, че стаята ти е тъмна, тиха, хладна и удобна. Това ще ти помогне като бъдеща майка да получиш по-качествен сън, което на свой ред ще те подготви да си във форма за предстоящото раждане.

 

 

3. Следи приема на течности през целия ден.

Започвайки още през първия триместър и продължавайки през цялата бременност, нуждата от по-често уриниране може да доведе до нощно ходене до тоалетната. За да облекчиш този проблем, пий много течности през деня, но ги намали вечер, така че посещенията в банята да не прекъсват съня ти.

 

4. Потърси помощ при нарушения на съня, които възникват по време на бременност.

Възможно е повишаването на теглото през третото тримесечие на бременността да причини медицински нарушения на съня, като например сънна апнея. Нарушенията на съня могат да засегнат бременните жени по същия начин, когато не са били бременни. Препоръчително е всяка бременна жена да обсъди проблемите със съня с лекаря си и да потърси лечение, както по време на бременността, така и след нея, за каквито и да било нарушения на съня.

 

5. Използвай възглавници, за да облекчиш дискомфорта.

Честите киселини, болките в гърба, или схващането на краката са причини, които могат да нарушат съня на една бъдеща майка. Избягвай пикантни храни и дръж главата си повдигната на възглавници, за да облекчиш киселините. Използването на допълнителни възглавници за поддържане на гърба, краката и корема ще ти помогне да намалиш болките и да се чувстваш по-комфортно през нощта.

 

Не забравяй, че ранната бременност е подходящо време за оценка на матрака, върху който спиш. Ако е на около осем години, издънен е, неравен е, или просто вече не е удобен, това е подходящо време да го смениш. Служителите на TED #вхармониястеб с удоволствие ще ти помогнат да намериш подходящия матрак за теб и твоето бебе. След това можеш да получиш качествения сън, от който се нуждаеш през останалата част от бременността.

 

« Назад към всички новини